Veelgestelde vragen
Hieronder proberen we zoveel mogelijk vragen alvast te beantwoorden. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
-
Hoe kan ik de appartementen bekijken ?
Je kunt een algemene indruk opdoen met de 360-gradenbeelden deze pagina..
(Let op ! Dit is een appartement van 31 m2 & 48 m2, de indeling en grootte van de beschikbare appartementen kunnen afwijken)Fysieke bezichtigingen is op afspraak mogelijk door het contactformulier in te vullen op de pagina van de specifieke woonruimte.
-
Wat zijn de afspraken inzake borg?
- Borg 2 maanden kale huur
- Een borgsteller is verplicht voor een huurder onder de 30 jaar
-
Wat is het vervolg na aanvraag?
Indien uw aanvraag door ons wordt gehonoreerd, sturen wij u een link met het verzoek om (nogmaals) uw gegevens uitgebreid in te vullen en naar ons toe te sturen. Wij verzoeken u om dit “Bewoners-formulier” zo uitgebreid mogelijk in te vullen zodat wij, in geval van calamiteiten, snel kunnen schakelen. Tevens verzoeken wij u om €200,00 als reserveringskosten aan te betalen. U krijgt hier een week de tijd voor.
Na ontvangst van uw gegevens én de €200,00 gaan wij het appartement voor u reserveren, we gaan een huurdossier voor u aanmaken in onze administratie waarin we onder meer: een Huurcontract met Alg. huurvoorwaarden en een Toelichting hierop en tevens onze Huisregels gaan beschrijven. Vervolgens gaan wij u dit met een begeleidend schrijven per mail naar u toe sturen.
Uiteindelijk zullen wij u uitnodigen om het huurcontract bij ons te komen bespreken en te tekenen bij ons op kantoor. Vragen kunt u tussendoor per mail aan ons stellen maar ook tijdens de contract ondertekening.Na het tekenen van het huurcontract dient u per pin de borg van uw appartement (twee keer een totale maandhuur, inclusief het voorschot levering en diensten) te betalen. De reserveringskosten van €200,00 worden dan direct in mindering gebracht op uw totale borgsom.
Indien wij wel alle bovengenoemde werkzaamheden voor u doen maar de huurtransactie gaat uiteindelijk niet door, dan krijgt u tóch de reserveringskosten van €200,00 terug wanneer u zich afmeldt zodat wij het appartement dan weer aan een ander kunnen verhuren.
-
Wat zijn de huurvoorwaarden?
Deze voorwaarden hebben onder andere betrekking op de financiële verplichtingen :
- Het probleemloos kunnen voldoen van huurprijs
- Borg van 2 maand huur (incl. voorschot levering & diensten)
- Borgsteller voor huurders onder 30 jaar
Daarnaast stellen we ook nog een aantal voorwaarden op het sociale vlak:
- Geen huisdieren,
- Geen drugs of drugsgebruik,
- Geen wapenbezit,
- Geen overlast veroorzaken,
- Verhuurdersverklaring waaruit blijkt dat u uw woning netjes heeft bewoond.
-
Hoe kan ik in aanmerking komen voor een bepaald type appartement?
- Ga naar “De appartementen”
- Bij kies uw appartement kiest u een verdieping
- Kies een appartement
- Schrijf je in
- Onze verhuurmedewerkers nemen contact met je op voor een afspraak.
-
Waar kan ik mijn fiets / auto / motor of scooter parkeren?
Fiets
Elke bewoner krijgt van ons een eigen plek in de overdekte fietsenstalling aangewezen.
Wanneer je een extra fiets hebt kost een extra plek €5,- per maand.
Ook hebben we plekken speciaal ingericht voor elektrische fietsen, met toegang tot stroom. Deze plekken kosten €7,50 per maand.
De overdekte en afgesloten fietsenstalling is alléén te gebruiken voor de huurders van “de Woldring Locatie”.Auto
Het is mogelijk om een parkeerplaats voor een auto te huren onderin de Woldring Locatie. De prijs hiervan is €89,00 incl. 21% btw per maand.
Voor het parkeren op de openbare weg dien je te betalen met een app of via de betaalautomaat aan de weg.Motor
Voor de motoren hebben wij speciale plekken ingericht in de overdekte en afgesloten parkeergarage onderin de Woldring Locatie. De plekken hebben de mogelijkheid voor het bevestigen van een extra slot. De prijs hiervan is €29,50 incl. 21% btw per maand.Scooter
Ook voor scooters is het mogelijk om een parkeerplaats te huren onderin de Woldring Locatie. De prijs hiervan is €10,00 incl. 21% btw per maand.Parkeerterrein Friesestraatweg 193
Op 200 meter afstand van de Woldring Locatie hebben wij nog een afgesloten parkeerterrein beschikbaar.
De prijzen voor dit parkeerterrein zijn per maand en incl. 21% btw voor een auto €59,50 en voor een motor €29,50. -
Hoe werkt mijn Climarad ventilatiesysteem?
De gebruikshandleiding kan je hieronder downloaden:
– ClimaRad Ventura V1D (NL) / ClimaRad Ventura V1D (ENG)
– ClimaRad Fan (NL) -
Hoe werkt mijn rookmelder?
De gebruikshandleiding voor je rookmelder kan je hieronder downloaden:
– Firex KF20 (NL) / Firex KF20 (ENG) -
Hoe werkt mijn video-intercom?
De gebruikshandleiding voor je video-intercom kan je hieronder downloaden:
– Urmet Miro (NL) / Urmet Miro (ENG) -
Er is sprake van een noodgeval buiten kantoortijden. Wat moet ik doen?
Voor noodgevallen buiten kantoortijden kan je beroep doen op ons beveiligingsbedrijf MB&D via 050-3053969.
Bij een zeer gevaarlijke situatie, letsel of misdaad, neem contact op met 112.
Bij verstopping van het riool, bel WazoRiool op 050 211 0541
-
Wat kan ik doen wanneer ik mijn tag ben verloren/mijzelf heb buitengesloten buiten openingstijden?
Indien je buiten kantoortijden jezelf hebt buitengesloten of wanneer je je tag heeft verloren buiten kantoortijden dan is er een noodnummer beschikbaar: 050-3053969. Via dit nummer van beveiligingsbedrijf MB&D kan deze partij je toegang verschaffen tot je woonruimte. Let wel op dat hiervoor kosten worden berekend á € 75,00 inclusief BTW. Dit bedrag dien je rechtstreeks aan MB&D te betalen.
-
Kan ik de oude nieuwsbrieven terugvinden?
Hieronder zijn de verstrekte nieuwsbrieven terug te vinden:
- Nieuwsbrief september 2022 (NL)
- Nieuwsbrief april 2022 (NL)
- Nieuwsbrief december 2021 (NL)
- Nieuwsbrief oktober 2021 (NL)
- Nieuwsbrief september 2021 (NL)
- Nieuwsbrief juli 2021 (NL)
- Nieuwsbrief mei 2021 (NL)
– Nieuwsbrief 2020-06-11 (NL)
– Nieuwsbrief 2020-04-06 (NL)
– Nieuwsbrief 2020-03-18(NL)
– Nieuwsbrief 2020-03-02 (NL)
– Nieuwsbrief 2020-01-15 (NL)
– Nieuwsbrief 2019-12-23 (NL)
– Nieuwsbrief 2019-12-02 (NL)
– Nieuwsbrief 2019-11-15 (NL)
– Nieuwsbrief 2019-11-08 (NL)
– Nieuwsbrief 2019-11-04 (NL) -
Wanneer en hoe dient de huur te worden betaald?
Voor aanvang van de huurovereenkomst teken je een machtigingsbewijs tot incasso. De huur wordt maandelijks geïncasseerd van je bankrekening op de laatste werkdag van de maand en geschiedt per vooruitbetaling. Je zorgt ervoor dat je saldo toereikend is op de incasso-dag. Bij een onjuiste of te late betaling kunnen extra administratiekosten in rekening worden gebracht. Zie je huurcontract voor de exacte regels omtrent de huurbetaling.
-
Kan ik Huurtoeslag krijgen?
Helaas kunnen de huurders van de Woldring Locatie niet in aanmerking komen voor Huurtoeslag omdat de huurprijzen van de (luxe) appartementen in de geliberaliseerde sector vallen.